Over de helft van de stagetijd / Aruba-avontuur :( - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Rianka - WaarBenJij.nu Over de helft van de stagetijd / Aruba-avontuur :( - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Rianka - WaarBenJij.nu

Over de helft van de stagetijd / Aruba-avontuur :(

Door: Rianka

Blijf op de hoogte en volg Rianka

23 Maart 2014 | Aruba, Aruba

Hallo allemaal,

Het is alweer 2 week geleden dat ik een verslagje heb geschreven. Het is niet altijd makkelijk om iets te schrijven, ik heb dan ook niet altijd inspiratie/ tijd om iets op papier te zetten. De afgelopen weken leken er veel op elkaar. We hebben niet heel veel spannende dingen gedaan/beleefd. De dagen dat we naar stage gaan vliegen voorbij en lijken veel op elkaar.. De weekenden bestaan voornamelijk uit: vrijdagavond gezellige dingen doen met de groep, aan het strand liggen zonnebaden en uit eten gaan.

Ik zal even terug gaan in de tijd zodat jullie een paar belevingen kunnen lezen. (Het zullen er niet heel veel zijn, maar ik ga mijn best doen!)

Op een woensdag ik denk vorige week (alle weken lijken een beetje op elkaar) zij we met z'n tweetjes een ochtend naar de Orthopedische schoenmaker gegaan. Heel interessant om te zien hoe ze verschillende orthopedische schoenen met de hand maken en hoe ze onderbeen of bovenbeen protheses maken. We hebben gezien hoe een bovenbeen prothese zo opgevuld werd zodat het op een echt been leek, hoe een onderbeen prothese gegipst werd en hoe een orthopedische schoen ontstaan.. Dit was een interessante ochtend, we konden niet de hele dag blijven omdat we in het begin van de middag een afspraak hadden bij onze autoverhuurders omdat we de dag na Carnaval een lekke band hadden.. Die week ervoor op woensdag hebben we de lekke band ingeleverd, donderdag zouden we een nieuwe band krijgen. Toen we die donderdag kwamen zeiden de mensen die daar werkten dat we de week erna langs moesten komen, dan gingen ze de airco maken (erg handige een kapotte airco in een warm land zoals Aruba), werd de kapotte band vervangen en gingen ze de hele vieze auto wassen. De afspraak was dat we een reserve auto zouden krijgen zodat we nergens op hoefden te wachten en andere dingen konden doen.. Helaas is dit bedrijf niet heel goed in het maken van afspraken, toen we aan kwamen om de auto te wisselen was er geen reserve auto en voor we het wisten was de auto al weg om gewassen te worden.. Nadat de auto een half uur later terug kwam was de band vervangen en zag de auto er weer nieuw uit. De airco was niet gemaakt hier moesten we zaterdag voor terug komen. Dus zaterdag weer naar het bedrijf en toen kregen we een nieuwe auto. We moesten ons antraciet kleurige autootje inleveren voor een lichtgrijze. Gelukkig doet deze airco het nog steeds! :)
Ik kan me niet heel veel meer herinneren van dit weekend, er zijn niet heel veel spectaculaire dingen gebeurt.

Afgelopen dinsdag, 19 maart, was het Vlaggendag. Dit betekend dat heel Aruba vrij is. Omdat het op een dinsdag valt zijn de meeste scholen die dag ervoor vrij. Helaas had ik niet de hele dag vrij, Ruth wel dus zij moest de hele dag zichzelf vermaken. Toen in maandagochtend de praktijk binnen stapte zei mijn stagebegeleider na 10 minuten dat ik die middag ook vrij was omdat er te weinig patiënten op de agenda stonden! Heel vervelend natuurlijk om 1,5 dag vrij te zijn. Dinsdag, vlaggendag, is een dag waarbij alle Arubanen van alles organiseren op het gebied van sport, lekker eten en onder elkaar zijn. Wij vonden het wel prima, het feest ging ook wel door zonder ons en hebben ons de hele dag aan het zwembad vermaakt!

Eigenlijk was dit een beetje een rare stage week. Maandag een halve dag stagelopen, dinsdag de hele dag vrij, woensdag een halve stagedag (een paar patiënten behandelen omdat er om 11 uur geskypt werd met de docent van school voor de tussenbeoordeling, toen het gesprek bijna afgelopen was viel de internetverbinding weg.. Gelukkig was het belangrijkste al verteld/ gevraagd.. Ik heb een voldoende gekregen!! :):) ) donderdag en vrijdag een hele stage dag. Deze week is ook weer omgevlogen. Morgen is het alweer zondag, een feestdag want we gaan Ruth haar verjaardag vieren. Ruth is maandag jarig. We gaan als groep 's middags gezellig BBQ-en. Dit weekend word een BBQ weekend. Gister zijn we met z'n tienen uit eten geweest, bij dit restaurant BBQ-en ze al het vlees, vanavond hebben we met de Amerikanen ge-BBQt en morgenavond gaan we weer BBQ-en. Volgende week maar weer gezond aan de groente.

Nou ik denk dat dit wel alle hoogtepunten zijn van de afgelopen week. Ik heb trouwens afgelopen maandag te horen gekregen van mijn vader met mijn zus en zusje langs komen. Dit zal over 2 weken al zijn, ze zullen dan 2 weken bij mijn blijven. Helaas betekend dit wel dat ik over een dikke 4 weken alweer in Nederland ben. M'n vader en zussen gaan 1 dag eerder naar Nederland dan Ruth en ik.. Maar aan het terug vliegen gaan we nog niet aan denken. Eerst nog even genieten van de komende weken. Deze week staat er een bezoek aan het ziekenhuis op de agenda. We gaan dan met de fysiotherapeuten die daar werkzaam zijn een ochtend mee kijken. Ben benieuwd! Nou dit was mijn verslagje weer.

Slaap lekker nog allemaal, ik duik zo mijn bedje weer eens in! Dikke kus en tot snel, tijd vliegt nog steeds!

Ps. Oma Dunning, het is voor mij 22 Maart en voor jullie 23 Maart dat ik die verslag schrijf (Nederlandse tijd: 4.02, Arubaanse tijd 23.04).
En ik heb geen foto's die ik kan uploaden. De volgende keer zal ik dit weer doen. Er zijn nog een heleboel leuke foto's gemaakt bij het zwembad samen met de jongens, maar daar heb ik niks over verteld. Dit is op één van de zondagmiddagen gebeurt in de afgelopen weekenden. Foto's volgen de volgende keer!

Nu ga ik echt stoppen met schrijven/ typen heb toch nog iets op papier gekregen :). Dikke kus voor jullie allemaal! Ayo

  • 23 Maart 2014 - 13:05

    Moeders Klok:

    Heel leuk om het allemaal te lezen maar je wilt nog niet naar huis??? Veel plezier nog voorzichtig daar gr ruth x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianka

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 515
Totaal aantal bezoekers 7767

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 22 April 2014

Mijn eerste reis lange en verre reis

Landen bezocht: