De eerste week is om gevlogen! - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Rianka - WaarBenJij.nu De eerste week is om gevlogen! - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Rianka - WaarBenJij.nu

De eerste week is om gevlogen!

Door: Rianka

Blijf op de hoogte en volg Rianka

14 Februari 2014 | Aruba, Aruba

Hallo Allemaal, daar was ik weer :).

Inmiddels zijn Ruth en ik alweer een week op Aruba, pfff wat gaat de tijd snel. De eerste stageweek zit er al bijna weer op. Aan de ene kant lekker, aan de andere kant gaat de tijd toch echt wel heel erg snel. Nederland pas op, voor je het weet zijn we weer terug! ;)

Afgelopen zondagmiddag vroeg Peter, de jarige buurman van het appartementencomplex, of we met hem mee wouden naar de haven om leguanen op te zoeken. Dit was een leuke zoektocht, wat een bijzondere beesten. Heb een paar foto's bij dit verslag gezet waarop die beestjes te zien zijn. Rond de haven krioelt het van deze dieren, groot en klein. Wij kregen te horen dat de groene leguanen babyleguanen zijn. Nadat we langs de haven waren gelopen zijn we naar het Noorden van Aruba gereden en hebben daar wat gedronken aan het strand. Na dit avontuur begonnen de stage kriebels toch echt te komen.

De eerste stagedag was voor ons beiden toch wel spannend. Hoe zullen de patiënten zijn en hoe is de stagebegeleider, worden we gelijk in het diepe gegooid of kunnen we rustig de stageweek beginnen. Allemaal vragen die door onze hoofden heen spookten.. Gelukkig viel alles mee en werden we gespaard. Het waren leerzame eerste stagedagen.
Naast de leerzame dingen op het stageadres hebben we beide verschillende Arubaanse "dingen" mogen proeven. Van verschillende broodjes met allerlei belegsoorten tot verschillende tropische vruchten.

Wat het lekkere aan stage is, zijn de werktijden. Iedere dag beginnen we om 8 uur en zijn we om 5 uur vrij. Tussen de middag hebben we siësta en iedere woensdagmiddag zijn we vrij. Dit komt doordat één stagebegeleider niet werkt en omdat hij wil dat we ook een beetje van het eiland gaan ontdekken. Afgelopen woensdagmiddag hebben we geprobeerd om Baby Beach op te zoeken, dit is helaas niet gelukt. Achteraf bleek dat we er bijna waren. Volgende keer beter! Komend weekend gaat ons dit niet lukken in verband met Carnaval. We moeten namelijk door een dorpje rijden die het hele weekend afgesloten is voor verkeer.

Naast het leuke stagelopen hebben we allemaal aardige en lieve buren. Verschillende buren hebben al voorgesteld om voor ons te koken om zo kosten te kunnen besparen. Vanavond hebben we spaghetti gekregen van een Amerikaanse buurman. Het was zo veel dat we zeker 1,5 keer nog van deze spaghetti kunnen eten :). Scheelt weer koken. Ook hebben we een bakje aardbeien en verschillende snoepjes gekregen. We worden veel te veel verwend.

Natuurlijk koken we zelf ook. Hebben geprobeerd om een lekkere Hollandse pot te maken. Hebben in een Chinese supermarkt allerlei boodschapjes gedaan. Dit hadden we achteraf beter niet kunnen doen. Het enigste wat te eten was, was de vis. Heb nog een foto van ons avondeten van afgelopen zondag. Hebben jullie ooit zulke witte wortelen gezien? Bah, zelfs met sla saus waren ze niet te eten. (De rijst was trouwens te klef om te eten)...

Nou ik ga nog even een paar foto's uploaden en daarna nog even iets voor school doen en dan lekker slapen. Morgen is de laatste stagedag van deze week alweer. Slaap lekker Nederland, tot snel!
X liefs X